מצא את ההבדלים בין חולדה לעכבר

לוכד עכברים וחולדות

ההבדלים בין חולדה לעכבר

יודעים מהם ההבדלים בין חולדה לעכבר?

אומנם שניהם שייכים למשפחת המכרסמים אך ההבדלים בניהם רבים.

בין עכבר לחולדה ישנם הבדלים בצבעים ובגדלים.

אורכו של העכבר יכול להגיע בין 6-9 ס"מ כאשר אורך הזנב יכול להגיע בין 10-12 ס"מ. לעומת זאת החולדה אורכה כ 24 ס"מ ואורך הזנב עד כ27 ס"מ.

צבעו של העכבר הוא לבן, חום ואפור כאשר צבעה של החולדה הוא חום אפור ושחור

משפחה: אומנם שניהם שייכים למשפחת המכרסמים אך ההבדלים הם רבים כאשר למעשה העכבר הופך לפעמים להיות מזון עבור החולדה.

החולדה מכוסה בשער המאפשר לה מעבר חלק ממקום למקום , כמו כן ראשה מאורך כאשר האף שלה בצורת שפיץ המאפשר לה גם אפשרות הזזה של דברים אשר עומדים בדרכה וגם כאשר היא עוסקת בחפירות למיניהן.

לחולדה 4 רגלים כאשר בקצוות שלהם ישנן ציפורניים ארוכות העוזרות לה בחפירות באחיזה בטיפוס ובמעבר ממקום למקום. החולדה ידועה בחוש הריח וחוש השמיעה המפותחים שלה, אך חוש הראיה שלה אינו התכונה החזקה שלה.כמו כן היא בעלת זיכרון מפותח ביותר ויש לה יכולת להבדיל בין טוב לרע.הכוונה לאינטרסים האישיים שמשרתים אותה. לדוגמה חולדה די בררנית לגבי המזון אשר היא אוכלת, לכן מזון חדש לא יתקבל אצלה במהירות אלה לאחר בדיקה מקיפה ,לכן מאוד קשה לתת לה מזון מורעל או לסירוגין חומרים כימיקלים למיניהם אשר יכולים לסכן את חייה.

בתוך הפרווה של החולדה שורצים המוני פרעושים אשר למעשה מהווים מקור רציני להעברת מחלות. יש לחולדה שיניים חדות מאוד אשר עוזרות לה בחפירות או בפיצוח מזון קשה ומוצק. האוזניים של החולדה הן קצרות וצמודות לראש . דבר זה מאפשר לה מעבר ממקום למקום דרך מעברים צרים בלא פגיעה באוזניים.רגליה הקדמיות קצרות יותר מרגליה האחוריות וזה נותן לה אפשרות אחיזה חזקה בדברים ובמזון, טיפוס על בנינים בלי קושי מעבר בין ביובים מעבר מתחת לרעפים וכו'.

החולדה ידועה כמעבירת מחלות ומעבירת מגפות. היא מסוכנת לבעלי חיים כמו כן לבני אדם

לפעמים במקרים מסוימים העכבר הוא מקור מזון עבורה.

לחולדה כושר הישרדות מאוד חזק היא שחיינית מעולה וצוללנית . לכן היא יכולה להעביר את עצמה ממקום למקום דרך ביובים למיניהם, שבהם עוברים מים, דרך פתחים צרים שגם דרכם עוברים מים.

בגלל נתונים אלו מאוד קשה ללכוד חולדה ורק אדם אשר מוסמך ועבר הכשרה ללכידת חולדות יכול לאתר אותן , את מיקום המרבץ שלהם וכמובן ללכוד אותם.

לא פתרתי את הבעיה?
לא שילמת!

לוכד עכברים וחולדות - העמוד שלנו

מידע נוסף

יצירת קשר

מצאתם חולדה או עכבר בבית או במשרד?
תנו לנו ללכוד אותם ולתת לכם ראש שקט!